شناسه : 25981
نویسنده : استان گیلان
عکس
نکاتی چند هنگام معاملات املاک و مستغلات

قانون چند هنگام درباره معاملات املاک ومستغلات آن

نکاتی چند هنگام معاملات املاک ومستغلات صرف نوشتن معامله و قرار داد در اوراق چاپی وآرم دار بنگاه، دلیل بر رسمی بودن معامله نیست. 

_ اگر مال مورد معامله بین چند نفر مشاع باشد ویا این که خریداران چند نفر باشند وعده ای به جای دیگریی به وکالت معامله می کنند، بررسی کندی که آیا آنها دارای وکالت رسمی هستند یا خیر. دقت کنید که صاحب بنگاه امضای طرف معامله را تایید کند.

_برای خرید،فروش ویارهن و اجارخ ملک لازم است به مشاورین املاکی که دارای کد رهگیریی از اتحادیه صنف مشاوران املاک می باشند مراجعه شود. این کار باعث خواهد شد درمدت زمانی که تا تنظیم سند قطعی مانده است، معاملات معارض(واگذاری به غیر)برروی ملک صورت نپذیرد.

_ چنانچه اسنادی مانند چک یا سفت نزد هربنگاه دار امانت به امانت گذاشته می شود درقرار داد آورده شود وقید شود که تحت چه شرایطی وچه زمانی این اسناد به چه شخص یا اشخاصی باید تحویل داده شود.

_ لازم است دونفر قابل اعتماد از سوی طرفین زیر قرارداد را به عنوان گواه امضا کنند وباید  از امضای سند بدون حضور  طرف دیگر وقبل از احراز سمت وهویت او خود داری شود._ مشخص شود که آیا ملک یاساختمان درمالکیت فروشنده قرار دارد یا این که در رهن بانک یا شخص دیگریی هست.

_ ممکن است فروشنده قبلا آن را باسند رسمی یاعادی به شخص ثالثی واگذار کرده است.بنابراین باید تصریح شود اگر ملک دارای مدعی باشد، مسئولیت جبران خسارت با چه کسی است.ازچکهایی که به صورت چک مسافرتی یا چک حساب جاری رد و بدل میشود، کپی گرفته شود واگر چکی صادر میشود، درنزد صاحب بنگاه و گواهان تنظیم وامضا شود.

_اگر برای تنظیم قرار داد خود از وکیل یا کسی که در زمینه مسایل حقوقی مهارت دارد استفاده شود، بسیار بهتر از آن است که بعدها برای پیگیری حقوق ازدست رفته به دفتر وکلا مراجعه شود. چراکه شانس واحتمال رسیدن به حق دراین مرحله بسیار کمتر ازمرحله تنظیم قرار داد است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.