شناسه : 33814
نویسنده : استان گیلان
عکس

همایش استانی نقش داوری حرفه ای در نظام قضایی و حقوقی با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

مردم با مراجعه به نهادهای داوری هزینه کمتری متحمل شده و نتیجه مطلوب تری نیز خواهند گرفت

همایش استانی نقش داوری حرفه ای در نظام قضایی و حقوقی با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان  برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با توجه به نزدیک بودن ایام نورانی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه ضیافت الهی است و باید از این روزهای باقیمانده ماه شعبان برای آمادگی حضور در این مهمانی بهره ببریم.

وی در ادامه افزود: این مهمانی متعلق به همه بندگان و آفریدگان الهی است و باید همواره از پیشگاه قدس ربوبی استمداد نماییم تا  از توفیق روزه و حضور در این ضیافت محروم نمانیم.

رئیس شورای قضایی استان  همچنین خاطر نشان کرد: باید نهاد های داوری را در جامعه برای مردم تبیین نماییم تا با کارکردها و ظرفیت های این نهاد آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات دستگاه قضایی کثرت ورودی پرونده به محاکم است گفت: هر چه فعالیت های اجتماعی بیشتر شده و تکنولوژی توسعه یابد اختلافات نیز بیشتر شده و درصد ورودی پرونده های قضایی نیز افزایش می یابد.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه اکنون بسیاری از کشورها از نهادهای داوری بهره می گیرند ابراز داشت: استفاده از این نهاد ها راهکاری در راستای کاهش مراجعات به محاکم قضایی است.

وی هزینه دادرسی در برخی پرونده هارا بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: مردم با مراجعه به نهادهای داوری هزینه کمتری متحمل شده و نتیجه مطلوب تری نیز خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه باید از نخبگان در امر داوری استفاده نماییم افزود: داوری نوعی قضاوت است و نخبگان حقوقی و کارشناسان صنوف می توانند در این راستا گام های موثری در رفع اختلافات بردارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه دعوت به سازش در اختلافات از آداب القضاء بوده و قضاوت ها و داوری های زیادی از رسول مکرم اسلام ( صل الله و علیه و آاله ) و امیر المومنین( علیه السلام) در تاریخ به یادگار مانده است اظهار داشت: آموزش های تخصصی نیز در جهت داوری عادلانه به داوران الزامی است و امید است با توسعه سازش در جامعه شاهد کاهش ورودی پرونده های محاکم قضایی باشیم.

عکس ها
1

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.